2019-12-05 20:06:31 Margareta Zdelar TEČAJ “Classroom Managment Solutions for Teachers: new methodologies, effective motivation, cooperation and evaluation strategies”16. - 20. prosinca 2019. Primjena stečenih znanja - metoda obrnute učionice Korištenje metode obrnute učionice na primjeru životopisa i pjesama Dobriše Cesarića. Učenici su dobili zadatak pročitati biografiju Dobriše Cesarića te njegovu zbirku pjesama. Nakon što su uradili zadatak, na nastavi smo u skupinama komentirali njegovo stvaralaštvo te interpretirali njegove najpoznatije pjesme potvrđujući ili opovrgavajući zadane tvrdnje o Dobriši Cesariću. Nakon obrade ovih pjesama, napravila sam prezentaciju podijeljenu u dva dijela. U prvom dijelu govorim o životu i stvaralaštvu Dobriše Cesarića, dok u drugom dijelu čitam Cesarićevu pjesmu Mala kavana te zadajem učenicima odrednice za interpretaciju kroz priču o pjesmi. Učenici su dobili pitanja na koja trebaju odgovoriti iz prvog dijela prezentacije te sami odgovaraju na pitanja koja su uklopljena u drugi dio prezentacije, budući da su pitanja snjimljena i uklopljena u razgovor o pjesmi. Ovakav način rada izuzetno je zanimljiv i poticajan te je učenicima vrlo zanimljivo samostalno istraživati i otkrivati nove spoznaje, naravno uz navođenje profesora. Dobriša Cesarić-pitanja za učenike PPT Dobriša Cesarić-obrnuta učionica 18. prosinac 2019. Plakat
4. prosinac 2019. Diseminacija na Učiteljskom vijeću
15. studeni 2019. Izvješće s tečaja Ponedjeljak, 28.10.2019. Upoznavanje i predstavljanje ostalim sudionicima tečaja. Predstavila sam svoju školu, OŠ Franje Krežme, svoj grad Osijek i zemlju Republiku Hrvatsku. Sudionicima sam poklonila simboličan dar bombonijeru Bajadera i čokanjčić sa zlatnim listićima domaćeg likera. Upoznala sam profesorice iz Bugarske, Mađarske, Irske, Malte i Litve. Predstavio nam se voditelj našega tečaja Iacopo Falciani te nam je predstavio tečaj i ono o čemu ćemo učiti idućih pet dana. Upoznao nas je s programom Trello. Trello je alat namijenjen za organizaciju i upravljanje projektima. Temelji se na „Kanban“ pristupu organizacije poslova. Osnovni su princip liste i kartice koje odgovaraju kategorijama i zadacima, ali nije potrebito voditi se po tom principu organizacije. Trello je alat koji se može prilagoditi vlastitim potrebama organiziranja. Svaka kartica može imati sljedeće: opis, vremenski rok, dokumente, komentare članova, liste s oznakama dovršenosti, oznake i slično. Trello se može poistovjetiti s određenom varijantom oglasne ploče (npr. bijela ploča) poput one koju timovi za razvoj softvera koriste kroz SCRUM metodologiju razvoja softverskih rješenja. Svi smo se prijavili na Trello i dobili domaću zadaću za sutradan. Utorak, 29.10.2019. Razgovarali smo o domaćem uratku te kako smo ga uspjeli riješiti. Zatim smo zajednički prošli rješenja I time zapravo započeli današnju temu – Obrnuta učionica. Obrnuta učionica - Obrnuta učionica (Flipped classroom) je oblik kombiniranog učenja u kojem učenici uče nastavne sadržaje online, gledajući video predavanja i to kod kuće, najčešće. U školi raspravljaju, postavljaju pitanja nstavniku o onome što su gledali kod kuće. Drži se kako je komunikacija s učenicima daleko veća nego kod tradicionalne nastave. Tradiconalna škola vs obrnute učioniceU obrnutoj učionici učenici istražuju zadane sadržaje, ali i pomoću videa koji je pripremio sam nastavnik ili netko drugi. U razredu diskutiraju, postavljaju pitanja, pomažu jedni drugima i rješavaju problem primjenjujući znanje koje su dobili. Nastavnik intervenira tamo gdje učenici ne mogu samostalno doći do rješenja, objašnjavajući im problem. Postoje kompletne metode rada obrnute učionice koje se u nekim svojim postavkama i razlikuju. No bit je da učenici uče kroz rad i postavljajući pitanja. Mi smo slušajući Iacopov video za domaću zadaću samostalno obradili temu. Srijeda, 30.10.2019. Danas smo učili o vrstama inteligencije te “tvrdim” I “mekim” vještinama.
Svatko je samostalno riješio test te smo otkrili koja je dominantna vrsta inteligencije kod nas samih i diskutirali smo o tome. Tvrde se vještine odnose na vašu sposobnost da obavite određeni zadatak (uključuju specijalizirana znanja i tehničke sposobnosti, poput razvoja softvera ili poreznog računovodstva), a meke su vještine temeljene na načinu na koji ih obavljate, primjerice kako se prilagođavate, surađujete ili donosite odluke. Tvrde su vještine često lakše definirane i mjerljivije su od onih mekih koje su prilično fleksibilne i odnose se uglavnom na vaše kognitivne sposobnosti. Očekivano, tehničke vještine zavladale su popisom, a pri samom vrhu nalaze se umjetna inteligencija, analitičko promišljanje, videoprodukcija, prevođenje te marketing društvenih medija. Meke sposobnosti teže je procijeniti nego tehničke, ali postoje brojne taktike kako ovladati i njima. Bitno je konstantno raditi na sebi, usavršavati postojeće vještine i stvarati nove. Na vrhu piramide najtraženijih mekih vještina nalazi se kreativnost. Organizacijama su potrebni inovativni ljudi koji konstantno dolaze do svježih ideja i rješenja problema. Zaključili smo koliko su nam u poučavanju važne tvrde, a koliko meke vještine te koliko ih koristimo u nastavi i na koji način. Četvrtak, 31.10.2019. Pogledali smo nekoliko videa o štetnosti digitalne revolucije te koliko negativnih posljedica stalna izloženost telefonima, tabletima i računalima ima kod učenika. Naime, svakodnevno izlaganje digitalnoj tehnologiji stimulira promjene u mozgu na način da se postupno stvaraju i jačaju novi neuronski putovi, dok istovremeno stari putovi slabe. U doba interneta ljudski mozak obrađuje i skladišti „poplave“ informacija brže nego ikada prije, a naši mozgovi se prilagođavaju zahtjevima današnjice te su u stanju istovremeno obavljati više zadataka (u isto vrijeme obrađuju sve više različitih informacija). Nekoliko istraživanja je ukazalo na veću vjerojatnost razvijanja poremećaja raspoloženja (depresije, anksioznosti i sl.) kod osoba koje prekomjerno koriste Internet. „Bombardiranje“ informacijama kao posljedicu ima slabiji san, smanjenu koncentraciju i slabljenje imunološkog sustava, razvija potrebu za većom količinom podražaja iz okoline i potrebu za traženjem uzbuđenja. Nakon pauze radili smo razne kvizove pomoću Learning appsa. Learning apps je mrežno sjedište gdje korisnici mogu pronaći različite besplatne alate ili pomoću predložaka izraditi vlastite za primjenu u nastavi. Alati su napravljeni i osmišljeni kao maleni interaktivni moduli koji se mogu uključiti u nastavne materijale, ali i primijeniti za samostalno učenje. Za korištenje postojećih alata nije potrebna prijava ili registracija i korisnik ih može primijeniti u nastavi bez ograničenja. Potom smo gotove materijale stavili na Trello. Petak, 1.11.2019. Učenje o različitim ulogama u razredu tijekom nastavnoga procesa. Nastavne metode i postupci bitan su dio svakog nastavnog procesa. Učitelji promišljaju kako učenicima nastavni sadržaj prikazati i kako ga je najpodobnije obraditi da ga učenici usvoje . Grupna slagalica izvorno se zove Jigsaw-Classroom ili metoda pilice. Učenici su podijeljeni u nekoliko višečlanih grupa tako da svaki član predstavlja broj (1, 2, 3, 4, 5). Svaki učenik ima svoj zadatak za koji treba razmišljati koje će obavijesti i kako prenijeti drugima. U sljedećoj etapi dolazi do suradničke obrade u stručnim grupama. Učenici slažu nove, zasebne grupe tako da se okupljaju sve jedinice, dvojke, trojke, četvorke i petice. Učenici koji su imali isti zadatak uspoređuju rezultate i usklađuju mišljenja (jedinice s jedinicama, dvojke s dvojkama i tako dalje). U etapi prenošenja učenici se vraćaju u prvotne grupe i najprije stručnjak 1 prezentira informacije, objašnjava i odgovara na pitanja dok drugi učenici zapisuju, nakon čega slijede stručnjaci 2, 3, 4 i 5. Potom se stručnjaci vraćaju u svoje stručne grupe te se razjašnjavaju posljednje nejasnoće. U etapi prezentacije grupe prezentiraju svoje rezultate, a mogu se rješavati i različiti zadaci vezani uz nastavni sadržaj. Nakon ovoga izlaganja uslijedila je podjela certifikata i oproštaj… Subota, 2.11.2019. Cjelodnevni izlet po Toskani. |
Osnovna škola Franje Krežme Osijek |