Produženi boravak

Suvremeni način života sve većem broju roditelja nameće potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi nakon redovne nastave. Produženi boravak je model koji rješava taj problem i ujedno pruža djeci i obitelji organiziran program u cilju potpunog psihofizičkog razvoja djeteta.

Stručni tim za rad u produženom boravku čine voditelj/ica produženog boravka, učitelji razredne nastave za odjele koje pohađaju djeca uključena u produženi boravak, vjeroučiteljica, učiteljica engleskog jezika i učiteljica njemačkog jezika.

Uz stručni tim u radu u produženom boravku surađuje i stručni suradnik (pedagoginja) u svezi savjetovanja roditelja i učitelja u slučaju poteškoća ili problema u prilagodbi.

Nastavne metode prilagođavaju se s ciljem dobre artikulacije slobodnog vremena i samostalnog učenja.

Odnos prema učenicima je roditeljsko-učiteljski. Voditeljica PB-a preuzima dio roditeljske uloge te je suradnja s roditeljima na prijateljskoj razini.

Brošura

 Raspored rada u pruduženom boravku

11,30 – 12,30 Prihvat učenika i učenički odmor od nastave u igraonici (slobodni razgovori, dječji tisak, društvene igre).
12,30 – 13,00 Objed učenika – voditelj/ica organizira pranje ruku, odlazak u blagovaonicu i smještaj djece. Tijekom objeda voditeljica provodi odgojno–obrazovni rad usmjeren na primjereno ponašanje pri objedu i komunikaciju s drugima.
13,00 – 14,00 Pisanje domaćih zadaća. Voditelj/ica produženog boravka  također organizira individualni ili skupni rad po preporuci ostalih članova tima radi pomoći u savladavanju određenih sadržaja.
14,00 – 16,00 Organizirano slobodno vrijeme. To može biti izvanučionička nastava koja će obuhvatiti odlaske na manifestacije u gradu, izložbe, kino i slične prigodne sadržaje i sl.

     Ciljevi realizacije sadržaja u produženom boravku u skladu su sa općim ciljevima osnovnog obrazovanja (tri opća cilja):

     1. Omogućiti djetetu pun život i otkriti njegove/njezine pune potencijale   kao jedinstvene osobe

     2. Omogućiti djetetu njegov/njezin razvoj kao socijalnog bića kroz život i suradnju s ostalima kako bi doprinijela/ doprinijeo dobru u društvu

         3. Pripremiti dijete za daljnje obrazovanje i cjeloživotno učenje (učiti kako učiti)

Specifični ciljevi

• potpun i harmoničan razvoj djeteta

• važnost isticanja individualnih različitosti (svako dijete je jedinstveno; osigurava mu se razvoj svih potencijala)

• fokusiranje na učenje (ističe se važnost onoga što dijete uči i procesa kojim usvaja znanja)

• izmjena mnogobrojnih pristupa učenju

• učenika se nastoji osposobiti za samostalno učenje

• ističe se radost učenja i potiče motiviranost za učenje

• osvijestiti važnost učenja temeljenog na okruženju

• pismenost (jezična i matematička)

• razvoj osjećaja za hrvatski identitet

• razvijanje duhovne dimenzije života

• europska i globalna dimenzija modernog življenja

• pluralizam, poštivanje različitosti i važnost tolerancije

• funkcioniranje kurikuluma u odnosu na jednakost i korektnost pristupa u obrazovanju

• partnerstvo u obrazovanju

• uloga tehnologije u obrazovanju

• briga o djeci s posebnim potrebama

• temeljna uloga obrazovanja u ranom djetinjstvu

• olakšavanje prijelaza iz nižih u više razrede osnovnog obrazovanja

• uloga rada u produženom boravku u postavljanju uzorka za cjeloživotno učenje

Organizacija rada u produženom boravku

Slobodno organizirano vrijeme provodi se kroz:

· igraonice

· kreativne radionice

· društvene igre

· pričaonice

· gledanje filmova

· čitanje slikovnica i knjiga

· slušanje glazbe

· sportske i rekreativne aktivnosti

Skip to content