Produženi boravak
Suvremeni način života sve većem broju roditelja nameće potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi nakon redovne nastave. Produženi boravak je model koji rješava taj problem i ujedno pruža djeci i obitelji organiziran program u cilju potpunog psihofizičkog razvoja djeteta.
Stručni tim za rad u produženom boravku čine voditelj/ica produženog boravka, učitelji razredne nastave za odjele koje pohađaju djeca uključena u produženi boravak, vjeroučiteljica, učiteljica engleskog jezika i učiteljica njemačkog jezika.
Uz stručni tim u radu u produženom boravku surađuje i stručni suradnik (pedagoginja) u svezi savjetovanja roditelja i učitelja u slučaju poteškoća ili problema u prilagodbi.
Nastavne metode prilagođavaju se s ciljem dobre artikulacije slobodnog vremena i samostalnog učenja.
Odnos prema učenicima je roditeljsko-učiteljski. Voditeljica PB-a preuzima dio roditeljske uloge te je suradnja s roditeljima na prijateljskoj razini.
Brošura
Raspored rada u pruduženom boravku
11,30 – 12,30 | Prihvat učenika i učenički odmor od nastave u igraonici (slobodni razgovori, dječji tisak, društvene igre). |
12,30 – 13,00 | Objed učenika – voditelj/ica organizira pranje ruku, odlazak u blagovaonicu i smještaj djece. Tijekom objeda voditeljica provodi odgojno–obrazovni rad usmjeren na primjereno ponašanje pri objedu i komunikaciju s drugima. |
13,00 – 14,00 | Pisanje domaćih zadaća. Voditelj/ica produženog boravka također organizira individualni ili skupni rad po preporuci ostalih članova tima radi pomoći u savladavanju određenih sadržaja. |
14,00 – 16,00 | Organizirano slobodno vrijeme. To može biti izvanučionička nastava koja će obuhvatiti odlaske na manifestacije u gradu, izložbe, kino i slične prigodne sadržaje i sl. |
Ciljevi realizacije sadržaja u produženom boravku u skladu su sa općim ciljevima osnovnog obrazovanja (tri opća cilja):
1. Omogućiti djetetu pun život i otkriti njegove/njezine pune potencijale kao jedinstvene osobe
2. Omogućiti djetetu njegov/njezin razvoj kao socijalnog bića kroz život i suradnju s ostalima kako bi doprinijela/ doprinijeo dobru u društvu
3. Pripremiti dijete za daljnje obrazovanje i cjeloživotno učenje (učiti kako učiti)
Specifični ciljevi
• potpun i harmoničan razvoj djeteta
• važnost isticanja individualnih različitosti (svako dijete je jedinstveno; osigurava mu se razvoj svih potencijala)
• fokusiranje na učenje (ističe se važnost onoga što dijete uči i procesa kojim usvaja znanja)
• izmjena mnogobrojnih pristupa učenju
• učenika se nastoji osposobiti za samostalno učenje
• ističe se radost učenja i potiče motiviranost za učenje
• osvijestiti važnost učenja temeljenog na okruženju
• pismenost (jezična i matematička)
• razvoj osjećaja za hrvatski identitet
• razvijanje duhovne dimenzije života
• europska i globalna dimenzija modernog življenja
• pluralizam, poštivanje različitosti i važnost tolerancije
• funkcioniranje kurikuluma u odnosu na jednakost i korektnost pristupa u obrazovanju
• partnerstvo u obrazovanju
• uloga tehnologije u obrazovanju
• briga o djeci s posebnim potrebama
• temeljna uloga obrazovanja u ranom djetinjstvu
• olakšavanje prijelaza iz nižih u više razrede osnovnog obrazovanja
• uloga rada u produženom boravku u postavljanju uzorka za cjeloživotno učenje
Organizacija rada u produženom boravku
Slobodno organizirano vrijeme provodi se kroz:
· igraonice
· kreativne radionice
· društvene igre
· pričaonice
· gledanje filmova
· čitanje slikovnica i knjiga
· slušanje glazbe
· sportske i rekreativne aktivnosti