Erasmus+ KA1 projekt:
- LABORATORIJ MENTALNOG ZDRAVLJA –
MENTAL HEALTH LAB
Broj projekta 2021-1-HR01-KA122-SCH-000015017, OID: E10193935
(20.10.2021.-20.12.2022.)
Prvi koordinator: Stanislava Kuharski, prof.
Drugi koordinator: Mario Jager, prof.
Ova izazovna vremena i stalna izloženost stresu, pri čemu su djeca posebno ugrožena skupina, osvještavaju važnost pojačane brige o mentalnom zdravlju kao temelju kvalitete života.
Provođenjem ovoga projekta želimo iskoristiti dodatne resurse kako bismo našim učenicima pružili potrebnu podršku s ciljem smanjenja stresa i poboljšanja općeg psiho-fizičkog stanja i zdravlja (mentalnog, emocionalnog i fizičkog), te stvaranja pozitivnije, motivirajuće atmosfere za učenje i podučavanje.
Budući da mindfulness aktivnosti utječu na smanjenje stresa, poboljšanje učenja i koncentracije, rast emocionalne i socijalne inteligencije, te potiču zadovoljstvo, njihovom bismo primjenom značajno utjecali na dobrobit naših učenika i na kvalitetu njihovog sadašnjeg i budućeg života.
Glavni ciljevi projekta:
CILJEVI:
Ovaj projekt će omogućiti stručnu i kvalitetnu edukaciju o mindfulness tehnikama našim učiteljima koji će nova znanja i vještine implementirati u svakodnevni život škole i tako pružiti višedimenzionalnu podršku našim učenicima. Primjenom mindfulness tehnika za lakše nošenje sa stresom utjecat ćemo na poboljšanje mentalnog zdravlja i općeg psihofizičkog stanja učenika. Ove tehnike značajno utječu i na razvoj kognitivne, emocionalne i socijalne inteligencije, kreativnosti, produktivnosti i zadovoljstva. Uvođenjem mindfulness aktivnosti u nastavne i izvannastavne procese želimo poboljšati uspješnost naših učenika, te utjecati na njihovu samoregulaciju emocija uz povećanje suosjećanja, sreće, ugode i optimizma. Razvijali bismo naviku mindfulnessa u svakodnevnom životu s ciljem postizanja zadovoljstva, motivacije i produktivnosti. Uz osobni rast i razvoj učenici bi dobili alate za ostvarivanje svojih najviših potencijala, kreiranja najbolje verzije sebe i uspješnog, kvalitetnog života.
IMPLEMENTACIJA:
Znanja i vještine o mindfulness tehnikama kao i njihovu praktičnu primjenu implementirat ćemo u svakodnevni život škole, u nastavne i izvannastavne procese. Podučavanjem o povezanosti tijela i uma, zdravog načina života te vježbanjem mentalnih tehnika (kao što su vježbe opuštanja, disanja, fokusa, higijene misli, zahvalnosti, suosjećanja, povezanosti s prirodom) želimo učenicima približiti alate pomoću kojih će upravljati stresom, razviti svoje kognitivne, mentalne, emocionalne i socijalne vještine, motivaciju i uspješnost, razvojni mindset, zdravlje i zadovoljstvo kako bi bili spremniji na životne izazove i ostvarili svoje najviše potencijale. Nova znanja i vještina učitelji će prenositi i ostalim dionicima u radu i životu škole uključujući ih u radionice i predavanja s tematikom pozitivne psihologije i mindfulnessa, za lakše nošenje sa stresom i podizanje kvalitete života stvarajući tako pozitivnije i zadovoljnije društveno okruženje.
OČEKIVANI REZULTATI:
Stručno i kvalitetno educirani učitelji implementirat će nova znanja i vještine s područja pozitivne psihologije, neuroznanosti i mentalnih tehnika kroz aktivnu praktičnu primjenu mindfulness aktivnosti u nastavnim i izvannastavnim procesima. Tako ćemo, uz stvaranje pozitivnije, motivirajuće atmosfere za učenje i podučavanje, kod naših učenika dugoročno razviti zdrave navike brige o mentalnom zdravlju i realizirati ideju o stvaranju mindful škole. Kao mindful škola našim ćemo učenicima pružiti dodatnu snažnu podršku u lakšem nošenju sa stresom i životnim izazovima, te u povećanju motivacije, produktivnosti, uspješnosti i zadovoljstva. Od pojedinca se očekuje da bude uspješan i sretan, a obrazovni sustav ne pruža praktična znanja i vještine kako to ostvariti. Ovakvim ćemo pristupom i principima mindful škole djeci od rane školske dobi osvijestiti pristupačne mentalne tehnike koje utječu na povećanje kvalitete života i donose višestruku dobrobit u razvoju pojedinca i društva u cjelini.
PUSTI BRIGE NIZ RIJEKU
Polaznici INA Happy school, učenici 4. i 7. razreda, radili su mindfulness vježbe za povezivanje s prirodom, opuštanje i smanjenje stresa koji donose svakodnevne brige, strahovi i nesigurnosti.
Bosonogi smo hodali travnjakom upijajući boje, mirise i zvukove parka. Tako smo opuštali cijelo svoje tijelo i pokušali se povezati sa zemljom. Osluškivali smo što nam govori trava, drveće, lišće… Svatko je uzeo list koji ga je svojom pričom, bojama i oblikom najviše privukao.
Potom smo otišli na dravski pijesak i bosonogi upijali osjete, boje, mirise i zvukove koje nam je pružala rijeka. Udobno smo se smjestili držeći u rukama list iz parka. Nakon kratkih vježbi disanja i opuštanja cijelog tijela u taj smo list kroz vođenu kreativnu vizualizaciju utisnuli sve svoje brige, strahove, ljutnje, nesigurnosti - praveći mjesta za radost, zadovoljstvo i sretne misli.
Naše smo listove potom puštali niz rijeku i gledali kako odlaze sa svim našim brigama i osjećajima koji su nas opterećivali.
Nakon toga smo se osjećali opušteno, rasterećeno i sretno.
Kako nam je bilo, pogledajte u fotogaleriji!
Popis udžbenika 2024./2025.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |