preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Logotip škole

e - Škola

Upisi u srednju školu
Školski projekt

Školski projekt 2019./20.

SRETNA ZEMLJA

Erasmus+ projekti
Projekt

"Škole jednakih mogućnosti 2"

Naši filmovi

Franjo Krežma

                                                                                                                                          

Biografija

Biografski film

Osijek
Brojač posjeta
Ispis statistike od 3. 3. 2010.

Ukupno: 481928
Ovaj mjesec: 5070
Ovaj tjedan: 2633
Danas: 9
 


KA1 PROJEKT

Nova dimenzija obrazovanja za bolju Europu 

New educational dimension for better Europe 

Akronim: NED4BE

 

Praćenjem europskih i svjetskih trendova te analizom kvalitete rada i uspješnosti, potreba i interesa učenika i učitelja, a sve u cilju poboljšanja školskog kurikuluma, izradili smo dugoročnu strategiju rada naše škole. Vizija nam je kvalitetan razvoj i modernizacija škole pomoću novih, kreativnih metoda i pristupa za jačanje obrazovnog procesa i razvijanje europske dimenzije naše škole u svrhu pozitivnih promjena, dobrobiti i uspješnosti učenika te prepoznatljivost i konkurentnost škole u gradu. U ovom smo projektu postavili tri cilja: Razvijanje životnih vještina i osvješćivanje važnosti brige za mentalno i tjelesno zdravlje; Inovativnost i kreativnost u nastavnom procesu; Jačanje pripadnosti europskom kulturnom nasljeđu kroz suvremeni pristup proučavanja. Škola je mjesto oblikovanja opće dobrobiti učenika uključujući društvene, fizičke i emocionalne aspekte, stoga želimo poboljšati organizaciju rada i razvijati inovativnost i kreativnost u školi primjenom novih motivirajućih metoda koje pospješuju razvoj životnih vještina, mentalno i tjelesno zdravlje, kritičko razmišljanje, istraživački duh i pripadnost europskom kulturnom naslijeđu s ciljem razvoja najviših osobnih potencijala, kompetencija bitnih za uspjeh i konkurentnost na tržištu rada. U provedbi naše vizije ključno je educirati nastavnike i poboljšati njihova profesionalna znanja i vještine kako bi uspješnije stvarali pozitivni, inovativni i visoko motivirajući nastavni proces i školsku atmosferu. Projektni tim broji osam djelatnika, šest učitelja, pedagoginju i psihologinju. 

vijesti

Daria Matković

TEČAJ

"Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying"

21. prosinac 2019.

Plakat

5. prosinac 2019.

Primjena stečenih znanja s Erasmus+ tečaja na  oglednom satu ( radionica "Istraživači emocija"). Pozivamo vas da radionicu prema scenariju održite svojim učenicima.

Prezentacija

Priprema nastavnog sata

Pantomima

 

4. prosinac 2019.

Diseminacija na učiteljskom vijeću

Prezentacija

Primjena stečenih znanja na Učiteljskom vijeću (radionica Timski rad kao temelj  uspjeha).

Cilj radionice koja je provedena na Učiteljskom vijeću u OŠ Franje Krežme u Osijeku bio je taj da kolegama prenesem doživljaje i znanja stečena na svom Erasmus + projektu. Kao uvod u temu projekta odradili smo kratki zadatak pod nazivom „Marshmallow challenge“, nakon kojeg sam otkrila naziv radionice koju sam pohađala – Conflict management, emotional inteligence and bullying prevention. Uz kratko obrazloženje zašto sam odabrala tečaj te kratki opis onoga što smo prošli u pet dana rada, preporučila sam svim kolegama da se bez straha prijave u projekte Erasmusa. 

Fotogalerija

15. studeni 2019.

Izvješće

Tečaj koji sam odabrala za svoj Erasmus + projekt održao se u Barceloni u razdoblju od 20.10.2019. do 27.10.2019. godine. Potaknuta pozitivnim iskustvima svojih kolega odlučila sam se prijaviti na ovaj projekt, a tema tečaja koji sam odabrala je široko i stalno zastupljena na radnom mjestu koji obavljam te sam se nadala da ću steći nova znanja i vještine. Tema tečaja bila je široka, a glasi: „Conflict management, emotional intelligence and bullying prevention“. Tečaj je pohađalo deset polaznika, od toga: dvije učiteljice iz Slovenije, dvije učiteljice iz Njemačke, jedan pedagog iz Švedske, učitelj i psihologinja iz Mađarske, učitelj informatike iz Italije, učiteljica iz Poljske, te psihologinja iz Hrvatske. Voditeljica tečaja i predavačica Marta Mandolini po zanimanju je psihologinja, a uz to radi i kao art terapeut te nam je prenijela znanja iz raznih aspekata njezina života.

Prije odlaska na tečaj, svatko je dobio zadatak da ukratko predstavi svoje radno mjesto te svoje radne obveze, ali i objasni što ga je motiviralo i potaknulo da se prijavi upravo na ovaj tečaj. Stoga smo se prvi dan tečaja upoznavali na način da je svatko odradio predstavljanje na način koji je samostalno odabrao. Neki od nas su svoje škole i obrazovne sustave prezentirali uz pomoć filmova, prezentacija, radova učenika, školskih stranica i slično. Upravo ovaj zadatak smatram izuzetno korisnim jer nam je donio uvid u to kako sustavi obrazovanja funkcioniraju u drugim državama i mjestima. Također, ovaj zadatak pruža uvid u to što je u našim radnim jedinicama dobri i kojim aspektima treba održavati kvalitetu, ali ujedno i daje ideje što je moguće popraviti i gdje je potrebno uložiti dodatan trud i rad kako bi se uvjeti rada poboljšali, kako za učenike tako i za učitelje.

Drugi dan tečaja započeli smo s temom „Conflict management-a“, na način da smo teorijski obrađivali pojam SWOT analize. Nakon teorijskog dijela, dobili smo zadatak da vještine koje koristimo na svom radnom mjestu smjestimo unutar SWOT tablice. Kroz Swot analizu odradili smo još nekoliko zadataka, kao npr: koje okolnosti u školi pospješuju ili otežavaju rad, koje osobe utječu na naš rad i slično. Nakon toga, slijedio je teorijski dio o konfliktu (kada dolazi do konflikta, tko sve sudjeluje u konfliktu, može li konflikt u nekim situacijama biti pozitivan i slično).

U srijedu, odnosno na treći dan tečaja, rad smo započeli tako da smo morali nacrtati kako se osjećamo kada smo u konfliktu, nakon toga smo komentirali naše radove unutar grupe te komentirali na koje sve načine je još moguće objasniti i predočiti konflikt te je nakon toga slijedio isti zadatak uz pomoć glume. Posljednji zadatak u drugom danu bio je razgovor o tome na koji način rješavamo probleme na našem radnom mjestu te koje su osobe uključene u rješavanje problema. Svaki sudionik je ispričao proces rješavanja problema u svojoj školi te na koje prepreke nailazi u istome. Komunikacijom smo došli do pojma „peer mediator“ koji mi se činio izrazito zanimljiv. Medijator među vršnjacima ima cilj potaknuti djecu da govore o svojim problemima kada postoje neki razlozi koji ih sprječavaju da se obrate nekom starijem. Djeca u tom uzrastu često pričaju o problemima sa svojim vršnjacima te smatram da bi projekt peer mediator bio od velike koristi i u mojoj radnoj okolini.

Četvrti dan tečaja, usmjerili smo se na temu emocionalne inteligencije. Prvi zadatak i teorijski dio govorio je o JA-porukama, odnosno o prednostima u načinu izražavanja emocija uz pomoć JA-poruka. Svatko za sebe je dobio zadatak da jednu negativnu rečenicu zamjeni s JA-porukom, a ostatak grupe je tada komentirao kako im se nova poruka sviđa te kakav bi utjecaj mogla imati na sugovornika. Nakon toga, radili smo po meni najzanimljiviji zadatak, koji ću često koristiti sa svojim učenicima i korisnicima, a zadatak se sastojao od prikazivanja svojih emocija uz pomoć figura od plastelina. Svaki sudionik imao je zadatak od plastelina izraditi figuru koja će prikazivati jednu od šest osnovnih emocija te pred grupom pojasniti povezanost figure i emocije. Kada smo završili, voditeljica nas je zamolila da sve iste emocije posložimo jedne pored drugih (tako su sve emocije sreće stajale na jednom stolu, emocije tuge na drugome, emocije ljutnje na trećem stolu, itd…). Zamolila nas je da obratimo pažnju i potražimo sličnosti i razlike, nakon toga je slijedio razgovor o međusobnom razumijevanju, poštivanju, toleranciji, uvažavanju i slično.

Kraj četvrtog dana ustvari je predstavljao uvod u završetak tečaja, na kojem smo govorili o prevenciji bullyinga. Voditeljica nam je za početak podijelila kartice zahvalnosti koje smo svi pročitali i ukratko komentirali. Nakon toga poslušali smo kratki teorijski dio o prevenciji bullyinga, koje vještine su nam potrebne za uspješno savladavanje životnih poteškoća, a također smo razgovarali o važnosti empatije te razumijevanja tuđih stavova i osjećaja. Posljednji zadatak na tečaju bio je izraditi koncept svog budućeg projekta. Stoga je svatko od nas trebao izabrati ciljanu skupinu s kojom bi volio raditi, odrediti vrijeme i mjesto provođenja projekta, te ukratko reći na čemu će raditi odnosno stvoriti kratki prototip projekta. Nakon toga slušali smo kakve ideje ostali imaju, te komentirali vjerojatnost i mogućnost uspješnosti provođenja ovih projekata. Nakon što smo utvrdili da su naši projekti realni uz malo truda i volje, slijedila je svečana dodjela certifikata, kojoj je završen službeni dio tečaja i projekta Erasmus +.

Nakon što je tečaj završio i dojmovi se slegnuli mogu sa sigurnošću reći da je ovo jedan od najljepših projekata u kojima sam sudjelovala. Upoznala sam divne ljude koji se bave istim ili sličnim poslom kao ja, te sam uspjela iz njihovih iskustava prikupiti puno savjeta, ideja, informacija koje bih voljela realizirati na svom radnom mjestu. Projekt također pruža mogućnost vježbanja stranog jezika, s obzirom da su predavanja na engleskom jeziku, te da su se svi sudionici koristili istim. Kada govorimo o samom tečaju, smatram da su teorijske informacije poznate, ali jako vješto postavljene na jedno mjesto. Praktični dio tečaja je ono što smatram da je najveća kvaliteta ovog projekta, jer sve odrađene zadatke moguće je primijeniti na našim radnim mjestima. Neke zadatke sam već uspjela koristiti u radu sa svojim učenicima, a ostale ću zasigurno koristiti u budućnosti. Smatram da je tečaj izuzetno koristan kako za učitelje tako i za stručne suradnike. Sve ciljeve i želje zbog kojim sam odabrala upravo ovaj tečaj smatram ispunjenima te bih od srca preporučila upravo ovaj tečaj u sklopu projekta Erasmum + bilo kome tko još uvijek razmišlja o prijavi na isti.

 

  :: opširnije :: 


objavio: Mario Jager  datum: 6. 12. 2019. 16:22

Margareta Zdelar

TEČAJ

Classroom Managment Solutions for Teachers: new methodologies, effective motivation, cooperation and evaluation strategies”

16. - 20. prosinca 2019.

Primjena stečenih znanja - metoda obrnute učionice

Korištenje metode obrnute učionice na primjeru životopisa i pjesama

Dobriše Cesarića.

Učenici su dobili zadatak pročitati biografiju Dobriše Cesarića te njegovu zbirku pjesama.

Nakon što su uradili zadatak, na nastavi smo u skupinama komentirali njegovo stvaralaštvo te interpretirali njegove najpoznatije pjesme potvrđujući ili opovrgavajući zadane tvrdnje o Dobriši Cesariću.

Nakon obrade ovih pjesama, napravila sam prezentaciju podijeljenu u dva dijela. U prvom dijelu govorim o životu i stvaralaštvu Dobriše Cesarića, dok u drugom dijelu čitam Cesarićevu pjesmu Mala kavana te zadajem učenicima odrednice za interpretaciju kroz priču o pjesmi.

Učenici su dobili pitanja na koja trebaju odgovoriti iz prvog dijela prezentacije te sami odgovaraju na pitanja koja su uklopljena u drugi dio prezentacije, budući da su pitanja snjimljena i uklopljena u razgovor o pjesmi.

Ovakav način rada izuzetno je zanimljiv i poticajan te je učenicima vrlo zanimljivo samostalno istraživati i otkrivati nove spoznaje, naravno uz navođenje profesora.

Dobriša Cesarić-pitanja za učenike

PPT Dobriša Cesarić-obrnuta učionica

Učenički rad

18. prosinac 2019.

Plakat

4. prosinac 2019.

Diseminacija na Učiteljskom vijeću

Prezentacija

Fotogalerija

 

15. studeni 2019.

Izvješće s tečaja

Ponedjeljak, 28.10.2019.

Upoznavanje i predstavljanje ostalim sudionicima tečaja. Predstavila sam svoju školu, OŠ Franje Krežme, svoj grad Osijek i zemlju Republiku Hrvatsku. Sudionicima sam poklonila simboličan dar bombonijeru Bajadera i čokanjčić sa zlatnim listićima domaćeg likera.

Upoznala sam profesorice iz Bugarske, Mađarske, Irske, Malte i Litve.

Predstavio nam se voditelj našega tečaja Iacopo Falciani te nam je predstavio tečaj i ono o čemu ćemo učiti idućih pet dana.

Upoznao nas je s programom Trello. Trello je alat namijenjen za organizaciju i upravljanje projektima. Temelji se na „Kanbanpristupu organizacije poslova. Osnovni su princip liste i kartice koje odgovaraju kategorijama i zadacima, ali nije potrebito voditi se po tom principu organizacije. Trello je alat koji se može prilagoditi vlastitim potrebama organiziranja. Svaka kartica može imati sljedeće: opis, vremenski rok, dokumente, komentare članova, liste s oznakama dovršenosti, oznake i slično. Trello se može poistovjetiti s određenom varijantom oglasne ploče (npr. bijela ploča) poput one koju timovi za razvoj softvera koriste kroz SCRUM metodologiju razvoja softverskih rješenja.

Svi smo se prijavili na Trello i dobili domaću zadaću za sutradan.

Utorak, 29.10.2019.

Razgovarali smo o domaćem uratku te kako smo ga uspjeli riješiti. Zatim smo zajednički prošli rješenja I time zapravo započeli današnju temu – Obrnuta učionica.

Obrnuta učionica - Obrnuta učionica (Flipped classroom) je oblik kombiniranog učenja u kojem učenici uče nastavne sadržaje online, gledajući video predavanja i to kod kuće, najčešće. U školi raspravljaju, postavljaju pitanja nstavniku o onome što su gledali kod kuće. Drži se kako je komunikacija s učenicima daleko veća nego kod tradicionalne nastave.

Tradiconalna škola vs obrnute učionice

U obrnutoj učionici učenici istražuju zadane sadržaje, ali i pomoću videa koji je pripremio sam nastavnik ili netko drugi. U razredu diskutiraju, postavljaju pitanja, pomažu jedni drugima i rješavaju problem primjenjujući znanje koje su dobili. Nastavnik intervenira tamo gdje učenici ne mogu samostalno doći do rješenja, objašnjavajući im problem.

Postoje kompletne metode rada obrnute učionice koje se u nekim svojim postavkama i razlikuju. No bit je da učenici uče kroz rad i postavljajući pitanja.

Mi smo slušajući Iacopov video za domaću zadaću samostalno obradili temu.

Srijeda, 30.10.2019.

Danas smo učili o vrstama inteligencije te “tvrdim” I “mekim” vještinama. 

 

Svatko je samostalno riješio test te smo otkrili koja je dominantna vrsta inteligencije kod nas samih i diskutirali smo o tome.

Tvrde se vještine odnose na vašu sposobnost da obavite određeni zadatak (uključuju specijalizirana znanja i tehničke sposobnosti, poput razvoja softvera ili poreznog računovodstva), a meke su vještine temeljene na načinu na koji ih obavljate, primjerice kako se prilagođavate, surađujete ili donosite odluke.

Tvrde su vještine često lakše definirane i mjerljivije su od onih mekih koje su prilično fleksibilne i odnose se uglavnom na vaše kognitivne sposobnosti.

Očekivano, tehničke vještine zavladale su popisom, a pri samom vrhu nalaze se umjetna inteligencija, analitičko promišljanje, videoprodukcija, prevođenje te marketing društvenih medija.

Meke sposobnosti teže je procijeniti nego tehničke, ali postoje brojne taktike kako ovladati i njima. Bitno je konstantno raditi na sebi, usavršavati postojeće vještine i stvarati nove.

Na vrhu piramide najtraženijih mekih vještina nalazi se kreativnost. Organizacijama su potrebni inovativni ljudi koji konstantno dolaze do svježih ideja i rješenja problema.

Zaključili smo koliko su nam u poučavanju važne tvrde, a koliko meke vještine te koliko ih koristimo u nastavi i na koji način.

Četvrtak, 31.10.2019.

Pogledali smo nekoliko videa o štetnosti digitalne revolucije te koliko negativnih posljedica stalna izloženost telefonima, tabletima i računalima ima kod učenika.

Naime, svakodnevno izlaganje digitalnoj tehnologiji stimulira promjene u mozgu na način da se postupno stvaraju i jačaju novi neuronski putovi, dok istovremeno stari putovi slabe. U doba interneta ljudski mozak obrađuje i skladišti „poplave“ informacija brže nego ikada prije, a naši mozgovi se prilagođavaju zahtjevima današnjice te su u stanju istovremeno obavljati više zadataka (u isto vrijeme obrađuju sve više različitih informacija).

Nekoliko istraživanja je ukazalo na veću vjerojatnost razvijanja poremećaja raspoloženja (depresije, anksioznosti i sl.) kod osoba koje prekomjerno koriste Internet. „Bombardiranje“ informacijama kao posljedicu ima slabiji san, smanjenu koncentraciju i slabljenje imunološkog sustava, razvija potrebu za većom količinom podražaja iz okoline i potrebu za traženjem uzbuđenja.

Nakon pauze radili smo razne kvizove pomoću Learning apps­a. Learning apps je mrežno sjedište gdje korisnici mogu pronaći različite besplatne alate ili pomoću predložaka izraditi vlastite za primjenu u nastavi. Alati su napravljeni i osmišljeni kao maleni interaktivni moduli koji se mogu uključiti u nastavne materijale, ali i primijeniti za samostalno učenje. Za korištenje postojećih alata nije potrebna prijava ili registracija i korisnik ih može primijeniti u nastavi bez ograničenja. Potom smo gotove materijale stavili na Trello.

Petak, 1.11.2019.

Učenje o različitim ulogama u razredu tijekom nastavnoga procesa.

Nastavne metode i postupci bitan su dio svakog nastavnog procesa. Učitelji promišljaju kako učenicima nastavni sadržaj prikazati i kako ga je najpodobnije obraditi da ga učenici usvoje .

Grupna slagalica izvorno se zove Jigsaw-Classroom ili metoda pilice. Učenici su podijeljeni u nekoliko višečlanih grupa tako da svaki član predstavlja broj (1, 2, 3, 4, 5). Svaki učenik ima svoj zadatak za koji treba razmišljati koje će obavijesti i kako prenijeti drugima. U sljedećoj etapi dolazi do suradničke obrade u stručnim grupama. Učenici slažu nove, zasebne grupe tako da se okupljaju sve jedinice, dvojke, trojke, četvorke i petice. Učenici koji su imali isti zadatak uspoređuju rezultate i usklađuju mišljenja (jedinice s jedinicama, dvojke s dvojkama i tako dalje). U etapi prenošenja učenici se vraćaju u prvotne grupe i najprije stručnjak 1 prezentira informacije, objašnjava i odgovara na pitanja dok drugi učenici zapisuju, nakon čega slijede stručnjaci 2, 3, 4 i 5. Potom se stručnjaci vraćaju u svoje stručne grupe te se razjašnjavaju posljednje nejasnoće. U etapi prezentacije grupe prezentiraju svoje rezultate, a mogu se rješavati i različiti zadaci vezani uz nastavni sadržaj.

Nakon ovoga izlaganja uslijedila je podjela certifikata i oproštaj…

Subota, 2.11.2019.

Cjelodnevni izlet po Toskani.

  :: opširnije :: 


objavio: Mario Jager  datum: 5. 12. 2019. 20:06
 


Oglasna ploča

Udžbenici

Popis udžbenika za 2019./2020. za 2.,3.,4.,6.,7 (osim Biologije, Fizike i Kemije) i 8. razred

(kupuju se naslovi označeni plavom bojom)

Popis udžbenika i dodatnih materijala prema novim kurikulumima (prvi i peti razred, te biologija, kemija i fizika za sedmi razred)

(kupuju se naslovi označeni plavom bojom)


Učenička zadruga


Kalendar
« Travanj 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji


Edukativni linkovi


Linkovi za učitlje:


Projekti

STEM revolucija

 

 

 

 





preskoči na navigaciju