preskoči na sadržaj
Erasmus+ KA1 Laboratorij mentalnog zdravlja

Erasmus+ KA1 projekt:


- LABORATORIJ MENTALNOG ZDRAVLJA –
MENTAL HEALTH LAB

Broj projekta 2021-1-HR01-KA122-SCH-000015017, OID: E10193935
      (20.10.2021.-20.12.2022.)

Prvi koordinator: Stanislava Kuharski, prof.
Drugi koordinator: Mario Jager, prof.
 



Ova izazovna vremena i stalna izloženost stresu, pri čemu su djeca posebno ugrožena skupina, osvještavaju važnost pojačane brige o mentalnom zdravlju kao temelju kvalitete života.
Provođenjem ovoga projekta želimo iskoristiti dodatne resurse kako bismo našim učenicima pružili potrebnu podršku s ciljem smanjenja stresa i poboljšanja općeg psiho-fizičkog stanja i zdravlja (mentalnog, emocionalnog i fizičkog), te stvaranja pozitivnije, motivirajuće atmosfere za učenje i podučavanje.
Budući da mindfulness aktivnosti utječu na smanjenje stresa, poboljšanje učenja i koncentracije, rast emocionalne i socijalne inteligencije, te potiču zadovoljstvo, njihovom bismo primjenom značajno utjecali na dobrobit naših učenika i na kvalitetu njihovog sadašnjeg i budućeg života.

Glavni ciljevi projekta:

  • stručna i kvalitetna edukacija učitelja za aktivnu primjenu mindfulness aktivnosti u svakodnevnom životu škole
  • primjena mindfulness tehnika kao podrška učenicima za lakše nošenje sa stresom i životnim izazovima kroz poboljšanje mentalnog zdravlja i općeg psiho-fizičkog stanja učenika
  • primjena mindfulnessa za razvoj kognitivne, emocionalne i socijalne inteligencije, kreativnosti, produktivnosti i zadovoljstva u svrhu stvaranja uspješnih i sretnih učenika spremnih za budućnost i životne izazove


CILJEVI:
Ovaj projekt će omogućiti stručnu i kvalitetnu edukaciju o mindfulness tehnikama našim učiteljima koji će nova znanja i vještine implementirati u svakodnevni život škole i tako pružiti višedimenzionalnu podršku našim učenicima. Primjenom mindfulness tehnika za lakše nošenje sa stresom utjecat ćemo na poboljšanje mentalnog zdravlja i općeg psihofizičkog stanja učenika. Ove tehnike značajno utječu i na razvoj kognitivne, emocionalne i socijalne inteligencije, kreativnosti, produktivnosti i zadovoljstva. Uvođenjem mindfulness aktivnosti u nastavne i izvannastavne procese želimo poboljšati uspješnost naših učenika, te utjecati na njihovu samoregulaciju emocija uz povećanje suosjećanja, sreće, ugode i optimizma. Razvijali bismo naviku mindfulnessa u svakodnevnom životu s ciljem postizanja zadovoljstva, motivacije i produktivnosti. Uz osobni rast i razvoj učenici bi dobili alate za ostvarivanje svojih najviših potencijala, kreiranja najbolje verzije sebe i uspješnog, kvalitetnog života.

IMPLEMENTACIJA:
Znanja i vještine o mindfulness tehnikama kao i njihovu praktičnu primjenu implementirat ćemo u svakodnevni život škole, u nastavne i izvannastavne procese. Podučavanjem o povezanosti tijela i uma, zdravog načina života te vježbanjem mentalnih tehnika (kao što su vježbe opuštanja, disanja, fokusa, higijene misli, zahvalnosti, suosjećanja, povezanosti s prirodom) želimo učenicima približiti alate pomoću kojih će upravljati stresom, razviti svoje kognitivne, mentalne, emocionalne i socijalne vještine, motivaciju i uspješnost, razvojni mindset, zdravlje i zadovoljstvo kako bi bili spremniji na životne izazove i ostvarili svoje najviše potencijale. Nova znanja i vještina učitelji će prenositi i ostalim dionicima u radu i životu škole uključujući ih u radionice i predavanja s tematikom pozitivne psihologije i mindfulnessa, za lakše nošenje sa stresom i podizanje kvalitete života stvarajući tako pozitivnije i zadovoljnije društveno okruženje.
 
OČEKIVANI REZULTATI:
Stručno i kvalitetno educirani učitelji implementirat će nova znanja i vještine s područja pozitivne psihologije, neuroznanosti i mentalnih tehnika kroz aktivnu praktičnu primjenu mindfulness aktivnosti u nastavnim i izvannastavnim procesima. Tako ćemo, uz stvaranje pozitivnije, motivirajuće atmosfere za učenje i podučavanje, kod naših učenika dugoročno razviti zdrave navike brige o mentalnom zdravlju i realizirati ideju o stvaranju mindful škole. Kao mindful škola našim ćemo učenicima pružiti dodatnu snažnu podršku u lakšem nošenju sa stresom i životnim izazovima, te u povećanju motivacije, produktivnosti, uspješnosti i zadovoljstva. Od pojedinca se očekuje da bude uspješan i sretan, a obrazovni sustav ne pruža praktična znanja i vještine kako to ostvariti. Ovakvim ćemo pristupom i principima mindful škole djeci od rane školske dobi osvijestiti pristupačne mentalne tehnike koje utječu na povećanje kvalitete života i donose višestruku dobrobit u razvoju pojedinca i društva u cjelini.

Stanislava Kuharski, prof.
 

Vijesti

Erasmus+ KA1 Laboratorij mentalnog zdravlja: ŠIRENJE PROJEKTA IZVAN ŠKOLE I ZEMLJE

Uspješno smo povezali i Erasmus+ KA2 projekt Together to get there (koji se već tri godine provodi u našoj školi kao projekt školskog partnerstva šest zemalja - Finske, Italije, Cipra, Grčke, Španjolske i Hrvatske s temom podizanje ekološke osviještenosti, suradničkog poučavanja i pozitivne psihologije (više na http://os-fkrezme-os.skole.hr/erasmus_ka2)).

S obzirom na to da tema pozitivne psihologije obuhvaća brigu za mentalno zdravlje i mindfulness, naš KA1 projekt diseminirali smo i kroz predavanja i radionice koje koordinatorica održava na svakom transnacionalnom sastanku. Na tim smo skupovima, osim teorijske i praktične obrade različitih tema toga područja, predstavili brojne aktivnosti koje provodimo u projektu Laboratorij mentalnog zdravlja kao primjere dobre prakse za rad i vježbanje u učionicama, ali i u svakodnevnom životu učenika i učitelja.

Na 3. sastanku u Arti, u Grčkoj, temu ZRAK, osim kroz ekološke pristupe, obradili smo i kroz elemente pozitivne psihologije i mindfulnessa

Na predavanju/radionici učiteljice Stanislave Kuharski, prof. AIR in our BREATH (o mindful dahu i disanju) otkrili smo kako vježbe disanja utječu na mentalno i fizičko zdravlje te kako ih primijeniti u radu s učenicima. Disali smo i opustili se kao pripremu za daljnje aktivnosti. Kako nam je bilo, pogledajte u fotogaleriji AIR - mindful breathing.

 

Na 4. sastanku u Nikoziji, na Cipru, tema sastanka, povezivanje s prirodom,  obrađena je i s aspekta pozitivne psihologije i mindfulnessa kroz predavanje i radionicu učiteljice Stanislave Kuharski: Eko mindfulness, i povezivanje s prirodom, kada su kao primjeri dobre prakse predstavljene i aktivnosti Erasmus+ KA1 projekta naše škole Laboratorij mentalnog zdravlja. Više pogledajte u: Eco mindfulness_ Cyprus- ppt, video.

 

Na 5. sastanku u Italiji radionicu opuštanja Feel good zone: Mind&body relaxation time vodila je učiteljica Stanislava Kuharski, pri čemu su svi sudionici kroz različite vježbe disanja, reprogramiranja uma, vježbe praštanja i buđenja motivacije aktivno sudjelovali u detoksu uma i tijela, s primjerima dobre prakse za primjenu u učionici i u svakodnevnom životu. Više pogledajte u albumu fotografija i video zapisa: Feel good zone_Mind&body relaxation time_Mindfulness workshop.

 

Učitelji zemalja sudionica dobili su brojne praktične materijale izrađene u našem KA1 projektu na daljnje korištenje i provedbu aktivnosti u svojim školama. Na svakom sljedećem sastanku učitelji su razmjenjivali svoja iskustva o implementaciji odabranih mindfulness aktivnosti u radu s učenicima u njihovim zemljama, pri čemu se uvijek nametnuo zaključak o potrebi, imperativu i dobrobitima uvođenja takvih aktivnosti u školske svakodnevice diljem Europe i kurikulume europskih obrazovnih sustava.




Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Administrator   datum: 2. 6. 2022.

English

Oglasna ploča

Udžbenici

Projekti


Korisni linkovi

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji





preskoči na navigaciju