Erasmus+ KA1 projekt:
- LABORATORIJ MENTALNOG ZDRAVLJA –
MENTAL HEALTH LAB
Broj projekta 2021-1-HR01-KA122-SCH-000015017, OID: E10193935
(20.10.2021.-20.12.2022.)
Prvi koordinator: Stanislava Kuharski, prof.
Drugi koordinator: Mario Jager, prof.
Ova izazovna vremena i stalna izloženost stresu, pri čemu su djeca posebno ugrožena skupina, osvještavaju važnost pojačane brige o mentalnom zdravlju kao temelju kvalitete života.
Provođenjem ovoga projekta želimo iskoristiti dodatne resurse kako bismo našim učenicima pružili potrebnu podršku s ciljem smanjenja stresa i poboljšanja općeg psiho-fizičkog stanja i zdravlja (mentalnog, emocionalnog i fizičkog), te stvaranja pozitivnije, motivirajuće atmosfere za učenje i podučavanje.
Budući da mindfulness aktivnosti utječu na smanjenje stresa, poboljšanje učenja i koncentracije, rast emocionalne i socijalne inteligencije, te potiču zadovoljstvo, njihovom bismo primjenom značajno utjecali na dobrobit naših učenika i na kvalitetu njihovog sadašnjeg i budućeg života.
Glavni ciljevi projekta:
CILJEVI:
Ovaj projekt će omogućiti stručnu i kvalitetnu edukaciju o mindfulness tehnikama našim učiteljima koji će nova znanja i vještine implementirati u svakodnevni život škole i tako pružiti višedimenzionalnu podršku našim učenicima. Primjenom mindfulness tehnika za lakše nošenje sa stresom utjecat ćemo na poboljšanje mentalnog zdravlja i općeg psihofizičkog stanja učenika. Ove tehnike značajno utječu i na razvoj kognitivne, emocionalne i socijalne inteligencije, kreativnosti, produktivnosti i zadovoljstva. Uvođenjem mindfulness aktivnosti u nastavne i izvannastavne procese želimo poboljšati uspješnost naših učenika, te utjecati na njihovu samoregulaciju emocija uz povećanje suosjećanja, sreće, ugode i optimizma. Razvijali bismo naviku mindfulnessa u svakodnevnom životu s ciljem postizanja zadovoljstva, motivacije i produktivnosti. Uz osobni rast i razvoj učenici bi dobili alate za ostvarivanje svojih najviših potencijala, kreiranja najbolje verzije sebe i uspješnog, kvalitetnog života.
IMPLEMENTACIJA:
Znanja i vještine o mindfulness tehnikama kao i njihovu praktičnu primjenu implementirat ćemo u svakodnevni život škole, u nastavne i izvannastavne procese. Podučavanjem o povezanosti tijela i uma, zdravog načina života te vježbanjem mentalnih tehnika (kao što su vježbe opuštanja, disanja, fokusa, higijene misli, zahvalnosti, suosjećanja, povezanosti s prirodom) želimo učenicima približiti alate pomoću kojih će upravljati stresom, razviti svoje kognitivne, mentalne, emocionalne i socijalne vještine, motivaciju i uspješnost, razvojni mindset, zdravlje i zadovoljstvo kako bi bili spremniji na životne izazove i ostvarili svoje najviše potencijale. Nova znanja i vještina učitelji će prenositi i ostalim dionicima u radu i životu škole uključujući ih u radionice i predavanja s tematikom pozitivne psihologije i mindfulnessa, za lakše nošenje sa stresom i podizanje kvalitete života stvarajući tako pozitivnije i zadovoljnije društveno okruženje.
OČEKIVANI REZULTATI:
Stručno i kvalitetno educirani učitelji implementirat će nova znanja i vještine s područja pozitivne psihologije, neuroznanosti i mentalnih tehnika kroz aktivnu praktičnu primjenu mindfulness aktivnosti u nastavnim i izvannastavnim procesima. Tako ćemo, uz stvaranje pozitivnije, motivirajuće atmosfere za učenje i podučavanje, kod naših učenika dugoročno razviti zdrave navike brige o mentalnom zdravlju i realizirati ideju o stvaranju mindful škole. Kao mindful škola našim ćemo učenicima pružiti dodatnu snažnu podršku u lakšem nošenju sa stresom i životnim izazovima, te u povećanju motivacije, produktivnosti, uspješnosti i zadovoljstva. Od pojedinca se očekuje da bude uspješan i sretan, a obrazovni sustav ne pruža praktična znanja i vještine kako to ostvariti. Ovakvim ćemo pristupom i principima mindful škole djeci od rane školske dobi osvijestiti pristupačne mentalne tehnike koje utječu na povećanje kvalitete života i donose višestruku dobrobit u razvoju pojedinca i društva u cjelini.
Zašto učimo disati?
Kroz naš Laboratorij mentalnog zdravlja, Erasmus+ KA1 projekt puno pričamo o disanju i sa učenicima prolazimo kroz vježbe disanja.
Zašto učimo disati? Koliko su vježbe disanja bitne za nas?
Namjerno disanje dubokim udahom psihofizički nas smiruje. Takvo, vođeno disanje, direktno djeluje na parasimpatički dio autonomnog živčanog sustava na koji ne možemo utjecati voljno, a pomaže nam smiriti se i opustiti, te nam uz to i pomaže odvući našu pažnju od misli koje potiću anksioznost.
Kroz školsku godinu u školi smo se upoznavali s raznim vježbama disanja i naučili smo kada ih i kako možemo koristiti, a za Vas smo izdvojili dvije koje smo koristili na kraju školske godine, a koje možete probati vježbati i tijekom ljeta.
Popis udžbenika 2024./2025.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |