preskoči na sadržaj
Produženi boravak

 

 

Suvremeni način života sve većem broju roditelja nameće potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi nakon redovne nastave. Produženi boravak je model koji rješava taj problem i ujedno pruža djeci i obitelji organiziran program u cilju potpunog psihofizičkog razvoja djeteta.

Stručni tim za rad u produženom boravku čine voditelj/ica produženog boravka, učitelji razredne nastave za odjele koje pohađaju djeca uključena u produženi boravak, vjeroučiteljica, učiteljica engleskog jezika i učiteljica njemačkog jezika.

Uz stručni tim u radu u produženom boravku surađuje i stručni suradnik (pedagoginja) u svezi savjetovanja roditelja i učitelja u slučaju poteškoća ili problema u prilagodbi.

Nastavne metode prilagođavaju se s ciljem dobre artikulacije slobodnog vremena i samostalnog učenja.

Odnos prema učenicima je roditeljsko-učiteljski. Voditeljica PB-a preuzima dio roditeljske uloge te je suradnja s roditeljima na prijateljskoj razini.

 

                                                                               

 

 

Ciljevi realizacije sadržaja u produženom boravku u skladu su sa općim ciljevima osnovnog obrazovanja (tri opća cilja):

1. Omogućiti djetetu pun život i otkriti njegove/njezine pune potencijale   kao jedinstvene osobe

2. Omogućiti djetetu njegov/njezin razvoj kao socijalnog bića kroz život i suradnju s ostalima kako bi doprinijela/ doprinijeo dobru u društvu

3. Pripremiti dijete za daljnje obrazovanje i cjeloživotno učenje (učiti   kako učiti)

Specifični ciljevi:

• potpun i harmoničan razvoj djeteta

• važnost isticanja individualnih različitosti (svako dijete je jedinstveno; osigurava mu se razvoj svih potencijala)

• fokusiranje na učenje (ističe se važnost onoga što dijete uči i procesa kojim usvaja znanja)

• izmjena mnogobrojnih pristupa učenju

• učenika se nastoji osposobiti za samostalno učenje

• ističe se radost učenja i potiče motiviranost za učenje

• osvijestiti važnost učenja temeljenog na okruženju

• pismenost (jezična i matematička)

• razvoj osjećaja za hrvatski identitet

• razvijanje duhovne dimenzije života

• europska i globalna dimenzija modernog življenja

• pluralizam, poštivanje različitosti i važnost tolerancije

• funkcioniranje kurikuluma u odnosu na jednakost i korektnost pristupa u obrazovanju

• partnerstvo u obrazovanju

• uloga tehnologije u obrazovanju

• briga o djeci s posebnim potrebama

• temeljna uloga obrazovanja u ranom djetinjstvu

• olakšavanje prijelaza iz nižih u više razrede osnovnog obrazovanja

• uloga rada u produženom boravku u postavljanju uzorka za cjeloživotno učenje

 

 

Raspored rada u pruduženom boravku

11,30 -12,30

Prihvat učenika i učenički odmor od nastave u igraonici (slobodni razgovori, dječji tisak, društvene igre).

12,30 -13,00

Objed učenika – voditelj/ica organizira pranje ruku, odlazak u blagovaonicu i smještaj djece. Tijekom objeda voditeljica provodi odgojno–obrazovni rad usmjeren na primjereno ponašanje pri objedu i komunikaciju s drugima.

13,00 -14,00

Pisanje domaćih zadaća. Voditelj/ica produženog boravka  također organizira individualni ili skupni rad po preporuci ostalih članova tima radi pomoći u savladavanju određenih sadržaja.

14,00 -16,00

Organizirano slobodno vrijeme. To može biti izvanučionička nastava koja će obuhvatiti odlaske na manifestacije u gradu, izložbe, kino i slične prigodne sadržaje i sl.

 

Organizacija rada u produženom boravku

Slobodno organizirano vrijeme provodi se kroz:

· igraonice

· kreativne radionice

· društvene igre

· pričaonice

· gledanje filmova

· čitanje slikovnica i knjiga

· slušanje glazbe

· sportske i rekreativne aktivnosti

 

 

Priredile:  

Ivana Kovačević-Ivanišić, prof.

Kristina Raff, dipl. učiteljica

 

English

Oglasna ploča

Udžbenici

Projekti


Korisni linkovi

Kalendar
« Prosinac 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji





preskoči na navigaciju