KA1 PROJEKT
Nova dimenzija obrazovanja za bolju Europu
New educational dimension for better Europe
Akronim: NED4BE
Prvi koordinator: Mario Jager, prof.
Drugi koordinator: Stanislava Kuharski, prof.
Praćenjem europskih i svjetskih trendova te analizom kvalitete rada i uspješnosti, potreba i interesa učenika i učitelja, a sve u cilju poboljšanja školskog kurikuluma, izradili smo dugoročnu strategiju rada naše škole. Vizija nam je kvalitetan razvoj i modernizacija škole pomoću novih, kreativnih metoda i pristupa za jačanje obrazovnog procesa i razvijanje europske dimenzije naše škole u svrhu pozitivnih promjena, dobrobiti i uspješnosti učenika te prepoznatljivost i konkurentnost škole u gradu. U ovom smo projektu postavili tri cilja: Razvijanje životnih vještina i osvješćivanje važnosti brige za mentalno i tjelesno zdravlje; Inovativnost i kreativnost u nastavnom procesu; Jačanje pripadnosti europskom kulturnom nasljeđu kroz suvremeni pristup proučavanja. Škola je mjesto oblikovanja opće dobrobiti učenika uključujući društvene, fizičke i emocionalne aspekte, stoga želimo poboljšati organizaciju rada i razvijati inovativnost i kreativnost u školi primjenom novih motivirajućih metoda koje pospješuju razvoj životnih vještina, mentalno i tjelesno zdravlje, kritičko razmišljanje, istraživački duh i pripadnost europskom kulturnom naslijeđu s ciljem razvoja najviših osobnih potencijala, kompetencija bitnih za uspjeh i konkurentnost na tržištu rada. U provedbi naše vizije ključno je educirati nastavnike i poboljšati njihova profesionalna znanja i vještine kako bi uspješnije stvarali pozitivni, inovativni i visoko motivirajući nastavni proces i školsku atmosferu. Projektni tim broji osam djelatnika, šest učitelja, pedagoginju i psihologinju.
BANNER
Daria Matković
TEČAJ
"Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying"
21. prosinac 2019.
Plakat
4. prosinac 2019.
Diseminacija na učiteljskom vijeću
Primjena stečenih znanja na Učiteljskom vijeću (radionica Timski rad kao temelj uspjeha).
Cilj radionice koja je provedena na Učiteljskom vijeću u OŠ Franje Krežme u Osijeku bio je taj da kolegama prenesem doživljaje i znanja stečena na svom Erasmus + projektu. Kao uvod u temu projekta odradili smo kratki zadatak pod nazivom „Marshmallow challenge“, nakon kojeg sam otkrila naziv radionice koju sam pohađala – Conflict management, emotional inteligence and bullying prevention. Uz kratko obrazloženje zašto sam odabrala tečaj te kratki opis onoga što smo prošli u pet dana rada, preporučila sam svim kolegama da se bez straha prijave u projekte Erasmusa.
15. studeni 2019.
Izvješće
Tečaj koji sam odabrala za svoj Erasmus + projekt održao se u Barceloni u razdoblju od 20.10.2019. do 27.10.2019. godine. Potaknuta pozitivnim iskustvima svojih kolega odlučila sam se prijaviti na ovaj projekt, a tema tečaja koji sam odabrala je široko i stalno zastupljena na radnom mjestu koji obavljam te sam se nadala da ću steći nova znanja i vještine. Tema tečaja bila je široka, a glasi: „Conflict management, emotional intelligence and bullying prevention“. Tečaj je pohađalo deset polaznika, od toga: dvije učiteljice iz Slovenije, dvije učiteljice iz Njemačke, jedan pedagog iz Švedske, učitelj i psihologinja iz Mađarske, učitelj informatike iz Italije, učiteljica iz Poljske, te psihologinja iz Hrvatske. Voditeljica tečaja i predavačica Marta Mandolini po zanimanju je psihologinja, a uz to radi i kao art terapeut te nam je prenijela znanja iz raznih aspekata njezina života.
Prije odlaska na tečaj, svatko je dobio zadatak da ukratko predstavi svoje radno mjesto te svoje radne obveze, ali i objasni što ga je motiviralo i potaknulo da se prijavi upravo na ovaj tečaj. Stoga smo se prvi dan tečaja upoznavali na način da je svatko odradio predstavljanje na način koji je samostalno odabrao. Neki od nas su svoje škole i obrazovne sustave prezentirali uz pomoć filmova, prezentacija, radova učenika, školskih stranica i slično. Upravo ovaj zadatak smatram izuzetno korisnim jer nam je donio uvid u to kako sustavi obrazovanja funkcioniraju u drugim državama i mjestima. Također, ovaj zadatak pruža uvid u to što je u našim radnim jedinicama dobri i kojim aspektima treba održavati kvalitetu, ali ujedno i daje ideje što je moguće popraviti i gdje je potrebno uložiti dodatan trud i rad kako bi se uvjeti rada poboljšali, kako za učenike tako i za učitelje.
Drugi dan tečaja započeli smo s temom „Conflict management-a“, na način da smo teorijski obrađivali pojam SWOT analize. Nakon teorijskog dijela, dobili smo zadatak da vještine koje koristimo na svom radnom mjestu smjestimo unutar SWOT tablice. Kroz Swot analizu odradili smo još nekoliko zadataka, kao npr: koje okolnosti u školi pospješuju ili otežavaju rad, koje osobe utječu na naš rad i slično. Nakon toga, slijedio je teorijski dio o konfliktu (kada dolazi do konflikta, tko sve sudjeluje u konfliktu, može li konflikt u nekim situacijama biti pozitivan i slično).
U srijedu, odnosno na treći dan tečaja, rad smo započeli tako da smo morali nacrtati kako se osjećamo kada smo u konfliktu, nakon toga smo komentirali naše radove unutar grupe te komentirali na koje sve načine je još moguće objasniti i predočiti konflikt te je nakon toga slijedio isti zadatak uz pomoć glume. Posljednji zadatak u drugom danu bio je razgovor o tome na koji način rješavamo probleme na našem radnom mjestu te koje su osobe uključene u rješavanje problema. Svaki sudionik je ispričao proces rješavanja problema u svojoj školi te na koje prepreke nailazi u istome. Komunikacijom smo došli do pojma „peer mediator“ koji mi se činio izrazito zanimljiv. Medijator među vršnjacima ima cilj potaknuti djecu da govore o svojim problemima kada postoje neki razlozi koji ih sprječavaju da se obrate nekom starijem. Djeca u tom uzrastu često pričaju o problemima sa svojim vršnjacima te smatram da bi projekt peer mediator bio od velike koristi i u mojoj radnoj okolini.
Četvrti dan tečaja, usmjerili smo se na temu emocionalne inteligencije. Prvi zadatak i teorijski dio govorio je o JA-porukama, odnosno o prednostima u načinu izražavanja emocija uz pomoć JA-poruka. Svatko za sebe je dobio zadatak da jednu negativnu rečenicu zamjeni s JA-porukom, a ostatak grupe je tada komentirao kako im se nova poruka sviđa te kakav bi utjecaj mogla imati na sugovornika. Nakon toga, radili smo po meni najzanimljiviji zadatak, koji ću često koristiti sa svojim učenicima i korisnicima, a zadatak se sastojao od prikazivanja svojih emocija uz pomoć figura od plastelina. Svaki sudionik imao je zadatak od plastelina izraditi figuru koja će prikazivati jednu od šest osnovnih emocija te pred grupom pojasniti povezanost figure i emocije. Kada smo završili, voditeljica nas je zamolila da sve iste emocije posložimo jedne pored drugih (tako su sve emocije sreće stajale na jednom stolu, emocije tuge na drugome, emocije ljutnje na trećem stolu, itd…). Zamolila nas je da obratimo pažnju i potražimo sličnosti i razlike, nakon toga je slijedio razgovor o međusobnom razumijevanju, poštivanju, toleranciji, uvažavanju i slično.
Kraj četvrtog dana ustvari je predstavljao uvod u završetak tečaja, na kojem smo govorili o prevenciji bullyinga. Voditeljica nam je za početak podijelila kartice zahvalnosti koje smo svi pročitali i ukratko komentirali. Nakon toga poslušali smo kratki teorijski dio o prevenciji bullyinga, koje vještine su nam potrebne za uspješno savladavanje životnih poteškoća, a također smo razgovarali o važnosti empatije te razumijevanja tuđih stavova i osjećaja. Posljednji zadatak na tečaju bio je izraditi koncept svog budućeg projekta. Stoga je svatko od nas trebao izabrati ciljanu skupinu s kojom bi volio raditi, odrediti vrijeme i mjesto provođenja projekta, te ukratko reći na čemu će raditi odnosno stvoriti kratki prototip projekta. Nakon toga slušali smo kakve ideje ostali imaju, te komentirali vjerojatnost i mogućnost uspješnosti provođenja ovih projekata. Nakon što smo utvrdili da su naši projekti realni uz malo truda i volje, slijedila je svečana dodjela certifikata, kojoj je završen službeni dio tečaja i projekta Erasmus +.
Nakon što je tečaj završio i dojmovi se slegnuli mogu sa sigurnošću reći da je ovo jedan od najljepših projekata u kojima sam sudjelovala. Upoznala sam divne ljude koji se bave istim ili sličnim poslom kao ja, te sam uspjela iz njihovih iskustava prikupiti puno savjeta, ideja, informacija koje bih voljela realizirati na svom radnom mjestu. Projekt također pruža mogućnost vježbanja stranog jezika, s obzirom da su predavanja na engleskom jeziku, te da su se svi sudionici koristili istim. Kada govorimo o samom tečaju, smatram da su teorijske informacije poznate, ali jako vješto postavljene na jedno mjesto. Praktični dio tečaja je ono što smatram da je najveća kvaliteta ovog projekta, jer sve odrađene zadatke moguće je primijeniti na našim radnim mjestima. Neke zadatke sam već uspjela koristiti u radu sa svojim učenicima, a ostale ću zasigurno koristiti u budućnosti. Smatram da je tečaj izuzetno koristan kako za učitelje tako i za stručne suradnike. Sve ciljeve i želje zbog kojim sam odabrala upravo ovaj tečaj smatram ispunjenima te bih od srca preporučila upravo ovaj tečaj u sklopu projekta Erasmum + bilo kome tko još uvijek razmišlja o prijavi na isti.
Popis udžbenika 2024./2025.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |